مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دستگاه‌های آزمایشگاهی «دتکتور uv دستگاه HPLC» برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر پیکر مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با راه اندازی دستگاه‌های آزمایشگاهی (دتکتور uv دستگاه HPLC) استقرار روش‌های آزمون، اندازه گیری مواد نگهدارنده در مواد غذایی امکان پذیر شده است.
 
پیکر با اشاره به نقش مواد افزودنی و نگهدارنده‌های غیر مجاز در افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های گوارشی افزود: با راه اندازی این دستگاه در محل آزمایشگاه، رنگ‌های شیمیایی و نگهدارنده‌های مواد غذایی و کلیه ترکیباتی که در ناحیه uv طیف دارند قابل شناسایی هستند.

او گفت: به زودی با تهیه لوازم دستگاهی (فلوسل دتکتور فلورسنس) تشخیص سموم آفلاتوکسین در آزمایشگاه غذا و داروی یاسوج نیز امکان پذیر می شود.
 
پیکر بیان کرد: با استقرار و راه اندازی این دستگاه از ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های سایر استان‌ها جلوگیری شده و در وقت و هزینه کارخانجات تولیدی و متقاضیان آزمون صرفه جویی می شود.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.