ارائه تسهیلات بهزیستی به افراد بیمار بهبود یافته در اندیمشک

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک گفت: ارائه تسهیلات به افراد بیمار بهبود یافته با مبلغ ۴۰ میلیون تومان در شهرستان صورت گرفته است.

فرحناز بیروم وند رئیس اداره بهزیستی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملکرد حوزه پیشگیری اداره بهزیستی اندیمشک  شامل ارائه تسهیلات به بیماران بهبود یافته با مبلغ ۴۰ تا سقف ۵۰ میلیون تومان بستگی به نوع اشتغال داشته که در سال ۹۸ تعداد ۵۸ مورد اشتغال صورت گرفته است.

او افزود: ۵  مرکز ققنوس، نیایش، سلام زندگی، پرواز و رویش سبز مراکز مجاز ترک اعتیاد اقامتی و ۲ مرکز افق سبز و پارسه به عنوان مراکز مجاز ترک اعتیاد دارویی وابسته به متادون (MMT) تحت نظارت اداره بهزیستی اندیمشک فعال هستند.

بیروم وند بیان داشت: ۴ مرکز سرپناه شبانه روزی و مرکز کاهش آسیب گذری (DIC) و یک عدد کانکس کاهش آسیب که کار آن‌ها خدمت رسانی به افراد معتاد تزریقی کارتن خواب و دادن بسته خدمات کاهش آسیب مانند سوزن، سرنگ، پد الکلی و استحمام و استراحت و یک وعده غذای گرم و انجام آزمایشات و آموزش‌های لازمه ایدز و هپاتیت و یا ارجاع به مراکز تحت نظارت جهت ترک و بهداشت به مرکز بیماری‌های رفتاری و تیم سیار مرکز در مناطق پر خطر فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک افزود: ارجاع افراد به مراکز تحت نظارت ترک اعتیاد جهت ترک، در نظر گرفتن افراد و خانواده‌های بی بضاعت برای هزینه بستری و ترک اعتیاد با دادن یاری برگ درمان جهت تخفیف هزینه به آنها، انتقال به مراکز ترک اعتیاد دارویی جهت ترک بیشتر به وسیله درمان نگهدارنده جایگزین متادون و انجام مشاوره و تست بیماری‌های شایع نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: معرفی به مراکز مشاوره تحت نظارت جهت ترک اعتیاد و راهنمایی، ارجاع افراد معتاد تزریقی و کارتن خواب به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری از طرف مراکز تحت نظارت و انتقال فرد معتاد بی بضاعت به صورت رایگان به مراکز ترک اعتیاد از جمله خدمات اداره بهزیستی اندیمشک به افراد معتاد هستند.

او گفت: ارجاع زنان معتاد جهت ترک به کمپ زنان استان خوزستان دارای مجوز از سازمان بهزیستی و مراکز TC جهت درمان و ترک به صورت بستری، جمع آوری افراد متجاهر کارتن خواب به صورت سالانه با هدف طرح جمع آوری معتادان در اسفند ماه و نگهداری انان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد دارای مجوز از سازمان بهزیستی، جمع آوری زنان معتاد کارتن خواب و فرستادن جهت ترک و نگهداری در مراکز ترک اعتیاد اقامتی بانوان تحت نظارت بهزیستی خوزستان انجام شد.

بیروم وند گفت: اعطای وام خود اشتغالی به افراد بهبود یافته با پاکی یک سال جهت اشتغال و جلوگیری از عود اعتیاد، تسهیلات بیمه به افراد بهبود یافته با پاکی یک سال به بالا، ارجاع و تشویق مراکز و بهزیستی به شرکت در انجمن‌های معتادین گمنام NA جهت جلوگیری از عود اعتیاد و راه یافتن به زندگی بهتر، دادن وام خود اشتغالی به افراد بهبود یافته مبتلا به ایدز و هپاتیت، ارجاع معتادین کارتن خواب و تزریقی جهت خدمات رسانی به آنان  نیز محقق شد.

او افزود: آموزش‌های لازم جهت استفاده بهتر از خدمات مراکز کاهش آسیب و همچنین راه اندازی یک دستگاه کانکس و استقرار آن در محل آسیب زا و پر خطر جهت خدمات رسانی به افراد معتاد و کارتن خواب با دادن سرم و سوزن و پد الکلی و یک وعده غذای مختصر و چای گرم و آزمایشات و آموزش از سوی مسئول مرکز صورت می‌گیرد.

بیروم وند اظهار داشت: دادن گواهی و معرفی به افراد پذیرش شده در مرکز اقامتی این شهرستان که در شهر دیگر اسکان داشته جهت وام خود اشتغالی و بیمه بهبودی انجام می‌شود و غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ ساله جهت غربال، تشخیص و مداخله کار سنجش شنوایی کودکان با شروع تحصیلی در مهد‌های کودک با کمک ادیولوژیست دوره دیده انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار