استاندار خراسان شمالی از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت :   سیستم نظارت و کنترل پروتکل‌های بهداشتی به مدت دو هفته در استان تشدید شود.

 شجاعی افزود: کارمندان مبتلا به بیماری کرونا باید بدون کسری در حقوق و مزایا طول درمان دو هفته‌ای خود را بدون حضور در اداره طی کنند.


بیشتر بخوانید 


او  مطرح کرد: مسئولیت ادارات دولتی با مدیر و شهرستان‌ها با فرماندار است و در صورت تردد کارمند و ارباب رجوع بدون ماسک باید پاسخگو باشند.

شجاعی با اعلام این دستور که استفاده از ماسک برای مدیران و کارکنان تمامی سازمان‌ها و ادارات دولتی الزامی است، تصریح کرد: ادارات باید ماسک مورد نیاز خود را از واحد‌های تولیدی استان تهیه کنند.

او  افزود: فردی که از ماسک استفاده نمی‌کند در اماکن عمومی خدمات ارائه نشود و سیستم دولتی نباید اجازه دهد ارباب رجوع بدون ماسک در اداره حضور یابد.

او ادامه داد: فرمانداران و بخشداران در خصوص عدم برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در روستا‌ها ورود جدی داشته باشند.

شجاعی تاکید کرد: برای برخورد با مراسم‌های عروسی و عزا در خارج از تلار‌ها و اماکن رسمی با محوریت نیروی انتظامی ستادی تشکیل شود.

او  اشاره داشت: آمار مربوط به تعداد واحد‌های پلمپ شده و میزان جریمه‌ها به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به تفکیک صنف مشخص باشد تا در مورد تشدید نظارت و یا تعطیلی واحد‌های متخلف تصمیم گیری کنیم.

او  مطرح کرد: جواز کسب و کار فعالیت‌هایی که به تذکرات ستاد مدیریت بیماری کرونا و سیستم نظارت توجهی نمی‌کنند باید لغو شود.

 شجاعی گفت: در ناوگان حمل و نقل و عمومی، متکدیان و زباله گرد‌ها رعایت‌های دستورعمل‌های بهداشتی کم شده است باید نظارت‌ها تشدید شود و مدیر مربوط باید پاسخگو باشد.

 شجاعی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد بیشتر میشود و تمامی بوستان‌ها و مارک‌های استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه تعطیل شوند.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.