بهره برداری یک باند از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: منطقه دو آزادراه تهران_شمال با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

بهره برداری یک باند از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی روند تکمیل پروژه‌های راهسازی البرز گفت: منابع مالی که در خصوص طرح های راهسازی البرز تعهد داده شد، تا حدود ۶۰ درصد از سهم دولت ابلاغ و تامین شده است و مقدار باقی مانده نیز در زمان مقرر اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: روند اجرای پروژه منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با این ابلاغ از سوی دولت و همچنین تامین مالی از سهم مورد تعهد بنیاد مستضعفان تسریع داده شده است.

خادمی گفت: پیشرفت فیزیکی منطقه ۲ به ۳۲ درصد رسیده و باند مورد تعهد که قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد، حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تدابیر لازم را برای بهره برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار ۱۴۰۰ اتخاذ کرده ایم.

او با اشاره به روند تکمیل پروژه آزادراه چرمشهر-آبیک به طول ۱۵۸ کیلومتر با ۱۳ تقاطع غیرهمسطح گفت: این اَبَر پروژه مشترک در البرز، تهران، قزوین و استان مرکزی بسیار مهم و موثر در شبکه حمل و نقل کشور است.

خادمی افزود: این پروژه حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره برداری از آن تا پایان سال در دستور کار است و سهم دولت به میزان ۳۸۰ میلیارد تومان است که تخصیص شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است که منابع مالی خوبی را تامین کرده و روند اجرای پروژه مطلوب است که می‌تواند گره‌های ترافیکی البرز و تهران را حل ‌کند.

او با اشاره به راه هشتگرد-طالقان افزود: این پروژه مهم مطالبه‌ای مردمی است که استاندار البرز نیز به این منظور پیگیری جدی دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: این پروژه نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس تعهد راه و شهرسازی استان تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

خادمی افزود: محور هشتگرد-طالقان علاوه بر کاهش مسیر دسترسی به مبادی اصلی، رونق اقتصادی قابل توجهی را نیز برای منطقه دارد.

انتهاى پیام/خ.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.