احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس گفت: این هفته به دلیل اینکه هفته مهارت بود، جلسه کمیسیون آموزش در دانشگاه فنی و حرفهای برگزار شد.
وی افزود: شورای عالی فنی و حرفهای ۱۳ دستگاه دارد که نمایندگان این دستگاهها در این جلسه حضور پیدا کردند.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: ابتدای جلسه امروز کمیسیون آقای صالحی ریاست دانشگاه فنی و حرفهای و آقای سپهر دبیر شورای عالی مهارت صحبتهایی داشتند. اظهارات و آمارهای خوبی در اهمیت دانش فنی و حرفهای گفته شد و اینکه تقریبا ستاد نسل چهارم در حال شکل گیری است، بنابراین باید به سمت تقویت دانشگاه فنی و حرفهای برویم.
فلاحی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص اعتبارات محدود بودجهای به نهادهای مهارتی گفت: هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش به درستی صورت نمیگیرد و هنرستانها تضعیف شدهاند، بطوریکه فارغالتحصیلان هنرستان به سمت دانشگاههای فنی و حرفهای نمیروند.
بیشتر بخوانید
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفهای باید در مسیر رشته تحصیلی دانشآموختگان هنرستانی باشد، گفت: متأسفانه ارتباط بین دانشگاه و کار ضعیف است، همچنین در آموزش پرورش به همه رشتهها بطور یکسان توجه نشده و ارزشیابی مهارتها چالشی است که وجود دارد.
فلاحی تصریح کرد: عدم اعتبار به مدارک آموزش دیدگان فنی و حرفهای توسط برخی دستگاهها از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.
وی با اشاره به آموزشهای مهارتی علوم پزشکی گفت: با توجه به گزارشهای ارائه شده، ۱۰۰ درصد آموزش دیدگان این حوزه جذب بازار کار میشوند، همچنین در ادامه جلسه بر ضرورت جامعنگری بر سیاستهای کلی فنی و حرفهای تأکید شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در این جلسه نیز به حضور کمیسیونهای دیگری مانند کمیسیون برنامه و بودجه برای اجرای سیاستهای کاربردی و عملیاتی تأکید شد.
فلاحی گفت: عمده دغدغه جلسه امروز این بود که باید تا پایان برنامه ششم ۵۰ درصد آموزشها در حوزه فنی و حرفهای باشد، درحالی که ما اکنون به این میزان نرسیدیم و حتی ۲ درصد هم کاهش داشتیم، در نتیجه قرار شد که هر نماینده متولی یک دستگاه شود، تا مشکلات حل شود.
انتهای پیام/