مسئول حراست جهاد کشاورزی مرودشت در خصوص ایمن سازی به مالکان استخرهای کشاورزی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر محمودی مسئول حراست جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: مالکان استخر‌های کشاورزی باید هر چه سریعتر نسبت به رعایت اقدامات ایمنی در استخر‌های کشاورزی اقدام کنند و مسئولیت نبود توجه بر عهده مالک استخر است.

او، بیان کرد: الزام به حصار کشی برای همه استخر‌های کشاورزی در دستور کار این مدیریت بوده و از این رو برای مالکان استخر‌های ذخیره آب که هیچ اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده اند اخطار کتبی صادر شده است.

محمودی با اشاره به تلاش ها و اخطار‌های صادر شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: در مجموع یک هزار و ۱۵۴ استخر بیش از ۶۰۰ استخر حصار کشی و ایمن سازی شد که برای پیشگیری از از وقوع حوادث دردناک در استخر‌های آب مزارع و باغات، اقدامات جدیدی انجام شده است.

مسئول حراست جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان ضرورت ساخت استخر‌های ذخیره آب برای بالابردن بهره وری آب، ادامه داد: استخر‌هایی که با اعتبارات دولتی و در قالب سیستم آبیاری‌های نوین ساخته می‌شوند در صورت نداشتن فنس کشی و نصب تجهیزات حفاظتی، تایید نمی‌شوند و اعتبار بلاعوض دولتی را دریافت نمی‌کنند.

او، با تاکید بر اینکه شناکردن در استخر‌های کشاورزی ممنوع است، افزود: علی رغم توصیه‌های فراوان و اخطار‌های صادر شده هنوز هم شاهد حوادثی از جمله غرق شدگی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی هستیم.

بر اساس مصوبات کمیته جامعه ایمن، فنس‌کشی، نصب تابلو‌های هشدار دهنده در همه برای، ایجاد جان پناه در کناره و نصب نردبان‌های شناور در استخر‌های کشاورزی ضروری است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار