فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۵۲ هکتار از اراضی ملی فاریاب از دست متصرفان خارج شد.

امیرافضلی ، فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه برای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال بیش از ۵۲ هکتار از اراضی ملی روستای کنارشکی شهرستان فاریاب از دست متصرفین و سودجویان خارج شد گفت: پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این شهرستان این اراضی ملی را از دست متصرفین خارج و به دولت باز گرداندند.

او افزود: با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی برخورد قاطع می‌شود.

افضلی با اشاره به اینکه هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود بیان کرد: علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

او اظهار کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با "شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار