مصالحه ۲ پرونده قتل در حوزه قضایی لامرد

سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان فارس از صلح و سازش ۲ پرونده قتل با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و معتمدان محلی شهرستان لامرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین توانی سرپرست شورا‌های حل اختلاف استان فارس با اشاره به صلح و سازش ۲ پرونده قتل در حوزه قضایی لامرد، در این باره اظهار کرد: یکی از پرونده‌ها در سال ۸۱ و پرونده دیگر در سال ۹۶ تشکیل و پس از صدور حکم قصاص جهت اجرا به اجرای احکام شیراز ارجاع شد.

او با قدردانی از پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لامرد و اعضای شورای حل اختلاف آن حوزه قضایی در جهت ایجاد سازش و مصالحه، افزود: طی سال‌های گذشته معتمدان و میانجیگران محلی برای گرفتن رضایت اولیاء دم مقتول‌ها به منزل آن‌ها مراجعه کردند، تا اینکه با پیگیری‌های دادستان شهرستان لامرد و برگزاری جلسات متعدد و حضور معتمدان محلی نهایتا سازش انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین توانی با اشاره به اینکه پارسال تعداد ۵۰ فقره از پرونده‌های قتل با گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول‌ها به مصالحه ختم شده است، گفت: امسال برنامه ریزی مناسبی در جهت جلب رضایت از اولیای دم در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

سرپرست شورای حل اختلاف فارس تصریح کرد: شورا‌ها همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته است، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشارات زیادی به این موضوع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار