مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه گفت : همکاری مودیان مالیاتی با این اداره کل رضایت بخش است و جای قدردانی دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عباسپور مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه گفت : مودیانی که هنوز اقدام به استفاده از خدمات جدید الکترونیکی وبخشودگی‌های مالیاتی نکرده اند از فرصت باقی مانده بهره لازم را ببرند

او گفت : مودیان محترم برای عملکرد سال ۱۳۹۸، اظهارنامه‌هایی که به طور شفاف و با رعایت مقررات مربوط، تنظیم و در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم شوند و اطلاعات آن با بانک‌های اطلاعاتی سازمان همخوانی داشته باشد بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار گرفته و برگ قطعی آن‌ها صادر خواهد شد و مودیان درصورتی که تاییده دریافت ابلاغ الکترونیکی را در سامانه کد اقتصادی انتخاب کرده اند میتوانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور مالیاتی کرمانشاه آگاهی مردم از نحوه مصرف مالیات رادر جامعه امری ضروری دانست.

عباسپور با اشاره به اهمیت مالیات و نقش آن در توسعه زیرساخت‌ها گفت: مردم باید بدانند مالیاتی که می‌پردازند اگرچه ابتدا به خزانه دولت می‌رود، اما دوباره به استان‌ها برمی‌گردد و صرف توسعه زیرساخت‌ها، پرداخت حقوق کارمندان وعمران و آبادانی استان خواهد شد.

عباسپور گفت: در راستای ترویج فرهنگ مالیاتی، نیازمند افزایش آگاهی مودیان در خصوص اهمیت مالیات و بسیاری از قوانین و مقررات مالیاتی هستیم، زیرا بسیاری از مشکلات و دردسر‌هایی که برای آنان ایجاد می‌شود ناشی از عدم آگاهی آن‌ها نسبت به قوانین مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جدید مالیاتی تاکید کرد و افزود: باید به سمت شناسایی مودیان مالیاتی جدید برویم و برای این منظور نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی هستیم که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، نظام مهندسی، نظام پزشکی و ... اشاره کرد.

او یکی از راه‌های شناسایی مودیان جدید و افزایش درآمد‌های مالیاتی را بررسی تراکنش‌های بانکی دانست و افزود: در این راستا اطلاعات مودی را بررسی می‏کنیم و در صورت نیاز به توضیحات و اسناد و مدارک از مودی دعوت می‌کنیم که برای همکاری به ادارات امور مالیاتی مراجعه کند.

عباسپور ادامه داد: یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند به اخذ مالیات عادلانه و شناسایی مودیان جدید کمک کند، بررسی پایانه‌های فروشگاهی است که از چندی قبل مشاغل موظف به نصب و راه‌اندازی این پایانه‌های فروش شدند که این کار تا حدودی هم پیش رفته است و در اجرای ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، مودیانی که معاملات خود را در سامانه صورت معاملات فصلی ثبت ننمایند معادل ۲ درصد معامله ثبت نشده جریمه می‏ شوند.

مدیر کل امور مالیاتی کرمانشاه ادامه داد: پارسال میزان مالیات وصول شده در استان ۸۶۲ میلیارد تومان بود که تحقق ۱۰۱ درصدی داشتیم و جزو استان‌های میانی کشور از نظر میزان مالیات وصول شده می‏ باشیم.

عباسپور با اشاره به وضعیت پرداخت مالیات و مودیان مالیاتی در کرمانشاه، تعداد پرونده‌های مالیاتی را حدود ۲۸۱ هزار مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد سهم مشاغل فعال (اشخاص حقیقی) حدود ۱۵۱ هزار مورد است.

مدیر کل امور مالیاتی کرمانشاه با اشاره به طرح استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان استان افزود: نزدیک به ۶۰ درصد پزشکان در این طرح همکاری کردند وبرای پزشکانی که فرار مالیاتی دارند نیز می‌توانیم از اطلاعات بیمه‌های طرف قرارداد آن‌ها استفاده کنیم که البته میزان فرار مالیاتی بین پزشکان بسیار کم است و اکثر آن‌ها مالیات واقعی را می‌پردازند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.