زادبوم پیشنهاد ایجاد پایانه صادراتی میوه و تره بار در بنادر را در جلسه میز کالا مطرح کرد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید زادبوم در جلسه میز کالا که با حضور اعضای اتاق مشترک ایران و امارات، اتاق بازرگانی ایران، فعالان اقتصادی ایران در امارات، نمایندگان بانک مرکزی، وزارت کشاورزی، وزارت امور خارجه و غیره، در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، پیشنهاد کرد: پایانه صادراتی میوه و تره بار در بنادر ایجاد شود.

او به کمبود کانتینر‌های یخچالدار اشاره کرد و گفت: در تلاش برای رفع این مشکل هستیم و در همین خصوص برای واردات کانتینر یخچالی باید پیش از تصمیم برای تامین ارز آن برنامه ریزی شود و همچنین در صورت تولید داخلی کانتینر‌های یخچالدار باید مراقب انحصار در میان تولیدکنندگان آن باشیم.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان توسعه تجارت ایران توضیح داد: برای واردات کانتینر یخچال دار دست دوم می‌توانیم با کمک کمیته ماده یک اقدام کنیم به صورتی که مورد توافق طرفین بوده و در نهایت مورد اعتراض تولیدکنندگان داخلی قرار نگیرد.

او همچنین درباره واردات بدون انتقال ارز اظهار کرد: بانک مرکزی در صورتی که اثبات شود منشا ارز خارج از ایران باشد مشکلی برای واردات مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات تولیدی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
با ایجادپایانه صادراتی میوه و تره بار،مردم ایران را با گران کردن قیمت میوه ها بعلت صادرات آن در داخل کشور،از خوردن میوه محروم نکنید.
آخرین اخبار