مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طول شبکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری کردستان تاکنون ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طول شبکه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان، یک هزار و ۸۲۴ کیلومتر بود که به ۲ هزار و ۳۰۴ کیلومتر افزایش یافت.

او با بیان اینکه تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار نیز از چهار به هشت مورد افزایش یافته است، افزود: میزان بهره‌مندی جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۲۶.۹۱ درصد بود و در حال حاضر این میزان به ۹۵.۸ درصد رسیده است.

افزایش تعداد شهر‌های برخوردار از سیستم فاضلاب از ۱۸ به ۲۳ شهر، رشد ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار از از ۱۴۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ۲۱۸ هزار مترمکعب و افزایش تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آب از ۳۱ به ۴۶ باب، از دیگر اقداماتی است که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به آن اشاره کرد.

محمدی یادآور شد: تعداد شهر‌های تحت پوشش آب استان در سال ۹۲، ۲۴ مورد بود که اکنون به ۲۷ شهر افزایش یافته و جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی نیز از ۹۹.۹ درصد به ۱۰۰ درصد ارتقا یافته است.

او طول شبکه آبرسانی شهری استان را در ابتدای فعالیت دولت یازدهم چهار هزار و ۵۶۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که معادل ۱۸ درصد رشد دارد.پ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اضافه کرد: میزان تولید آب شهری در ابتدای دولت یازدهم، ۱۰۱ میلیون و ۸۶۰ هزار مترمکعب بوده و براساس آخرین آمار، این رقم ۱۱۷ میلیون و ۵۶۶ هزار مترمکعب بوده که ۱۵ درصد بیشتر شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.