حسین فرشیدی گفت: اکنون هشت شهرستان استان هرمزگان بر حسب تعداد فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در وضعیت قرمز هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در نشست خبری گفت: از مجموع ۱۳ شهرستان استان هرمزگان بر حسب تعداد فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا اکنون ۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت سبز قرار دارند.


بیشتر بخوانید


فرشیدی افزود: اعلام وضعیت قرمز در یک منطقه یا شهرستان بر حسب تعداد فوتی‌ها و بستر‌ی های ناشی از بیماری کرونا است و تعداد تست‌های مثبت تاثیری در قرمز اعلام کردن وضعیت آن منطقه ندارد.

بوموسی تنها شهرستان بدون کرونا در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جزیره بوموسی تنها شهرستان سبز در کشور است که تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در آن ثبت نشده است.

فرشیدی افزود:در نظر داریم تا به صورت تصادفی در جزیره بوموسی تست کرونا بگیریم و اگر یک مورد مثبت هم ثبت شود، وضعیت این شهرستان از سبز به سفید تغییر پیدا خواهد کرد.

رعایت نکردن موارد بهداشتی نگران کننده است

حسین فرشیدی افزود: مشکل اصلی شهر بندرعباس کمبود تخت‌های آی سی یو است و ۳۵ تخت آی سی یو بیمارستان شهید محمدی جوابگوی تعداد بیماران بدحال نیست.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه رعایت نکردن موارد بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک نگران کننده است، گفت: تجمع افراد در ساحل بندرعباس و عدم رعایت فاصله اجتماعی بسیار خطرناک است.

فرشیدی افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک احترام به همه افراد جامعه است و باید این موضوع را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

کاهش آمار‌ها نباید باعث سهل انگاری شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سخت گیری‌های دو هفته اخیر باعث شده تا طی روز‌های گذشته آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در هرمزگان کاهش پیدا کند، اما این مسئله نباید باعث سهل انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی شود چرا که هنوز افراد بد حال زیادی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.


بیشتر بخوانید


فرشیدی با اشاره به خستگی کادر درمان هرمزگان، افزود: افرادی که علائم کرونا را در بدن خود احساس می‌کنند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او گفت: دارو به اندازه کافی در بیمارستان‌های هرمزگان موجود است، اما افزایش قیمت برخی تجهیزات مصرفی و غیر مصرفی کار را سخت کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.