فرماندار شهرستان اشکذر: صنعت پرورش اسب در سال‌های اخیر رونق ویژه‌ای یافته و زمینه اشتغال و سودآوری را در این شهرستان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  هادی هادی نسب فرماندار اشکذر گفت: صنعت پرورش اسب یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم تدوین شده در سند چشم انداز شهرستان است.

او افزود: صنعت پرورش اسب در سال‌های اخیر رونق ویژه‌ای یافته و زمینه اشتغال و سودآوری را فراهم کرده است، بدون بهره مندی از علم دامپزشکی و نظارت دقیق بر سلامت اسب‌های پرورشی، بقای این صنعت و نیز حفظ سلامت جوامع در معرض تماس با این حیوان قابل تضمین نیست.

فعالیت ۶۶ مرکز پرورش اسب در اشکذر

علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۶۶ باشگاه سوارکاری و مرکز پرورش اسب با تعداد بیش از سه هزار راس اسب اصیل در شهرستان اشکذر تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

او با بیان اینکه تامین سلامت جامعه انسانی و حفظ سرمایه‌های دامی عمده‌ترین هدف فعالیت‌های دامپزشکی به شمار می‌رود، اظهار داشت: طیف وسیعی از خدمات شامل انجام تست ردیابی مشمشه، بازدید‌های دوره‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اسب داران از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی در شهرستان اشکذر انجام می‌شود.

 فاتحی نیا ادامه داد: از بروز و همه گیری بیماری‌های خطرناک در اسب خصوصاً بیماری‌های مشترک نظیر مشمشه جلوگیری به عمل می‌آید و در صورت برخورد با هر گونه مورد بیماری اقدامات مراقبتی و پیشگیری لازم برای جلوگیری از سرایت بیماری به سایر گله‌ها و یا انسان از سوی کارشناسان این اداره کل انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار