میزان گندم خریداری شده از کشاورزان مهابادی به ۱۳ هزار تن رسید

رئیس جهادکشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان با قیمت تضمینی خریداری شده است.

جعفر ایمانیان رئیس جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار در این شهرستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده که پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۷۵ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شود و از این میزان ۵۵ هزار تن به سیلو‌ها تحویل داده شود.

ایمانیان افزود: تاکنون ۱۳ هزار تن گندم با قیمت کیلویی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شده است.

او ادامه داد: کار خرید گندم از کشاورزان این شهرستان در هشت مرکز از دهم تیر جاری آغاز شده و تاکنون مطالبه گندم کارانی که تا ۱۹ تیر محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند پرداخت شده است.

رئیس جهادکشاورزی مهاباد گفت: پنج مرکز تعاون روستایی از جمله "کیتکه"، "خلیفان"، "گوگ‌تپه"، "قره‌بلاغ" و "عبدالله‌کرده" و ۲ سیلوی بخش خصوصی و یک سیلوی بخش دولتی امسال کار خرید گندم را از کشاورزان این شهرستان برعهده دارند.

او افزود: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

ایمانیان با اشاره به اینکه امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه خواهد بود، ادامه داد: کشاورزان قبل از تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

رئیس جهادکشاورزی مهاباد از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خریدوفروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

براساس اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی به علت مبارزه به موقع با آفت سن و بارش‌های پاییزی و بهاره مناسب، کیفیت و وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب بوده و پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت محصول در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.

میانگین تولید گندم در مزارع دیم مهاباد هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.