فرماندار قم گفت: ویروس کرونا مردم را در برگزاری مجالس عزا و عروسی با چالش مواجه کرده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرتضی حیدری، فرماندارقم روز چهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم که در در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان این که ویروس کرونا مردم را در برگزاری آیین‌های مختلف عزا و عروسی با چالش مواجه کرده‌است، گفت:باید روش‌های جدید برای برگزاری مراسم عروسی و عزا درشرایط کرونا ارائه شود.

او افزود: درشرایط فعلی تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اطلاع رسانی و آگاهی‌سازی جامعه است و این کار نیز باید با ارائه شیوه‌های جدید برگزاری مراسم و اجتماعات مختلف صورت گیرد.

حیدری عنوان کرد:‌روش‌های اطلاع‌رسانی مرسوم و همچنین شیوه‌های قهری مانند بازرسی از سوی  بازرسان مرکز بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت تقریبا خاصیت خود را از دست داده و حوزه بهداشت و درمان عملا در عرصه مبارزه تنها مانده‌است.

فرماندار قم با تاکید بر  این که عزا، عروسی و همچنین سفر سه عامل اصلی گسترش کرونا به شمار می‌آیند و این بیماری از این طریق حوزه نفوذ خود را گسترش می‌دهد، گفت: درمورد جشن‌های عروسی که خارج از پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، مرکز بهداشت استان تالار‌های پذیرایی متخلف را پلمب می‌کند، ولی ما درحقیقت با این کار یک سنت دیرینه مردم را به خاطر ویروس کرونا تغییر می‌دهیم.

او گفت: مردم سال‌های سال با این روش‌ها زندگی کردند، و اگر بخواهیم از آن‌ها جلوگیری کنیم جامعه با مشکل می‌شود، از این رو باید برای برگزاری آیین‌های عزا و عروسی روشی را ابداع و در اختیار مردم قرار دهیم، تا فقط از آن روشی که پیشنهاد می‌دهیم، استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار