مدیر مرکز فناوری و نوآوری روستایی کشور گفت: اولین گواهی بین المللی استاندارد کیفیت و بهداشت تولید حنا به یکی از مازاری‌های یزد اعطا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  شاهینی نماینده رسمی مرکز تصدیق بین المللی اوتابو گلوبال سرویس در ایران گفت: این گواهی که مورد تایید سه مرکز بین المللی استاندارد جهانی است محصول حنای یزد استان را به لحاظ مرغوبیت و سلامت بهداشتی برای جهانیان تایید می‌کند.

او با بیان اینکه مصرف کنندگان خارجی برای تهیه حنا نگران دو مقوله بهداشت و مرغوبیت از مزرعه تا مصرف هستند، افزود: در فرایند اعطاء این گواهی توانستیم مشکلات موجود در این دو زمینه را بررسی و برطرف و این محصول را شایسته دریافت گواهی استاندارد کنیم.

فراهم شدن زنجیره تولید با  احیای حنای یزد

پورشمسی مدیر مرکز فناوری و نوآوری روستایی کشور نیز در این مراسم، گفت: این مرکز با ایجاد مرکز احیاء حنا تا کنون توانسته با تشکیل زنجیره تولید، فرآوری و مصرف، زمینه شکوفایی حنا را در کشور و جهان فراهم کند.

او  با اشاره به اینکه هم اکنون این مرکز با تمرکز بر روی ظرفیت‌های موجود در کشور بهترین برگ حنا را در مزارع کرمان تولید و با توجه به هوای مطلوب یزد حنا در مازاری‌های یزد فراوری می‌کند، افزود: بازار مصرف این محصول ارزشمند هم اکنون در کشور فراهم شده و بازار‌های خوبی نیز در جهان به دست آورده است.

او تاکید کرد: دریافت گواهی استاندارد اولین گام در رونق تولید این محصول است و در گام‌های بعدی تعدد فرآوری این محصول می‌تواند از خام فروشی جلوگیری و در ایجاد ارزش افزوده محصول موثر باشد.

دهقانی مدیر عامل شرکت احیاء حنای زیر مجموعه مرکز فناوری و نوآوری روستایی کشور گفت: در حالی که قیمت جهانی حنا با کیفیتی پایین‌تر از حنای یزد ده دلار است حنای یزد با ۷۰ سنت یعنی ۹ دلار و سی سنت ارزانتر فروخته می‌شود.

او افزود: دریافت گواهی استاندارد کیفیت و بهداشت علاوه بر جذب مشتری بیشتر، کمک می‌کند این محصول با قیمت بهتری در بازار جهانی به فروش برسد.

او تاکید اگر ما تنها بتوانیم قیمت این محصول را در جهان به یک دلار برسانیم تحول بزرگی در بازار این محصول در ایران فراهم می‌شود.

به منظور حضور فعالانه تولید کنندگان حنای استان یزد در بازار جهانی اولین گواهی بین المللی استاندارد کیفیت و بهداشت تولید حنا امروز به یکی از مازاری‌های یزد اعطا شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.