سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: با انجام موفق عملیات انشعاب گیری گرم، مقدمات گازرسانی به هشت روستا و صنایع "محور اولادقباد" کوهدشت فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: با انجام موفق عملیات انشعاب گیری گرم، مقدمات گازرسانی به هشت روستا و صنایع "محور اولادقباد" کوهدشت فراهم شد.

کرم گودرزی افزود: عملیات انشعاب گیری گرم بدون قطع جریان گاز از خط ۵۶ اینچ ششم سراسری انتقال گاز در کمترین زمان ممکن و با شرایط کاملا ایمن به اتمام رسید.

او ادامه داد: با توجه به اینکه انشعاب گیری گرم یکی از فرآیند‌های با ریسک بالا در خطوط انتقال گاز می‌باشد با هماهنگی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، منطقه هفت و شرکت گاز استان، عملیات انشعاب گیری گرم پس از تجهیز کارگاه شامل بارگیری، حمل دستگاه ها، انتقال ماشین آلات امدادی و سنگین از جمله جرثقیل ۱۰ تن، تراک جوش و کمپرسور هوا طی ۲ روز به صورت مطلوب و با ایمنی بالا به اتمام رسید.

سرپرست شرکت گاز لرستان اظهار داشت: با اجرای عملیات اتصال نهایی خط لوله چهار اینچ منشعب از خط لوله ۵۶ اینچ سراسری و احداث یک ایستگاه با ظرفیت پنج هزار مترمکعب در ساعت، پیش بینی می‌شود گازرسانی به روستا‌ها و صنایع موجود در محور اولاد قباد تا هفته دولت به بهره برداری رسد.

گودرزی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی انجام و شاخص حجم گاز جایگزین در صنایع نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

او با اشاره به رشد ۶۵ درصدی مصرف گاز در بخش صنعتی استان افزود: زیرساخت‌های لازم جهت جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های مایع به میزان ۲۲۰ هزار مترمکعب در ساعت با گازرسانی به نیروگاه خرم‌آباد و صنایع استان طی سه‌ماهه نخست امسال ایجاد شده است.

سرپرست شرکت گاز لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها نقش عمده‌ای در جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، حفظ محیط زیست و سرمایه‌های ملی دارد، گازرسانی به بیش از ۲۴۱ واحد صنعتی در دستور کار سال جاری شرکت گاز استان قرار گرفته که تاکنون ۶۰ واحد محقق و بهره برداری شده است.

گودرزی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، تلمبه‌خانه شهید سیفی آسار، توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ خرم‌آباد و شرکت عظیم خودرو از مهم‌ترین واحد‌های صنعتی گازدار شده هستند.

او با اشاره به رتبه سوم استان از نظر تعداد روستا‌ها در کشور تصریح کرد: گازرسانی به روستا‌ها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است که ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت واجد شرایط روستایی لرستان در حال حاضر ۸۸ درصد می‌باشد.

سرپرست شرکت گاز لرستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تمامی۲ هزار و ۳۶۲ روستای واجد شرایط لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ از نعمت گاز طبیعی برخوردارشده و استان به عنوان سبز معرفی شود.

بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی لرستان و ۹۹.۸ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۸درصد خانوار‌های روستایی واجد شرایط لرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شرکت گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.