مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تعداد اقساط بدهی کارفرمایان به بیمه تامین اجتماعی از ۳۶ به ۴۵ ماه افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نصیری مدیرکل تامین اجتماعی استان در نشست با رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین گفت: برای پیگیری و رفع مشکل کارفرمایان اقدامات بسیار خوبی در حوزه کارفرمایی در استان انجام شده و با مجوز استانداری مدت باز پرداخت اقساط برخی از کارفرمایان از ۳۶ ماه به ۴۵ ماه تغییر کرده است.

نصیری افزود: این اقدامات در هیئت‌های تجدید نظر و هیئت‌های تشخیص مطالبات با نگاه منطقی اجرا می‌شود و کار فرما نگاه تامین اجتماعی را می‌پذیرد.

وی توجه به بخش خصوصی و تعامل با شرکا را از مباحث مهم تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این شعار باید تعامل این سازمان با شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان خوب باشد و در این زمینه جلسات متعددی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به پیشتاز بودن این سازمان در بخش الکترونیکی شدن به مخاطبان وعده داد؛ این سازمان برای سال ۱۴۰۴ به یک تامین اجتماعی پویا، چابک و سرآمد در پاسخگویی تبدیل می‌شود.

نصیری گفت: استفاده از دفترچه‌های درمان در مراکز ملکی تامین احتماعی نیازی نیست و در حال حاضر به دنبال آن هستیم که در سایر مراکز هم دفترچه‌ها حذف شوند و هر کسی از طریق اپلیکیشن‌ها، استحقاق درمان خود را داشته باشد.

وی افزود: پارسال ۵۶۰ هزار پرونده بیمه شدگان و مستمری بگیران الکترونیکی شد و هم اکنون برای ارائه خدمت دیگر نیاز به پرونده آن‌ها نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان هم گفت: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی بین سازمان تامین اجتماعی و تولید کنندگان رخ داده است و تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های تسهیل گر و موثر در توسعه تولید بشمار می‌آید.

بخشنده افزود: با مدیریت خوبی که در این سازمان وجود دارد بسیاری از مشکلات حوزه تولید حل شده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان، نزدیکی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی با سازمان تامین اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است و این باعث دلگرمی کارگران و آن‌هایی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، می‌شود.

بخشنده گفت: با رفع موانع می‌توان کار در حوزه تولید را بسیار سهل و آسان‌تر کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.