سردار گودرزی از ابلاغ تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزی کشور خبر داد و گفت: امروز امنیت مطلوبی در مرز‌ها حاکم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سردار گودرزی در حاشیه سفر به خراسان شمالی با اشاره به تشکیل قرارگاه هوشمند‌سازی در مرزبانی اظهار داشت: مرزبانی به عنوان خط مقدم نیرو‌های مسلح در حراست از مرز‌های کشور باید خود را از استفاده از تجهیزات فاوایی، به روز و قوی کند.

‌فرمانده مرزبانی ناجا از ابلاغ تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزی کشور به فرماندهان و معاونان فاوا فرماندهی مرزبانی سراسر کشور خبر داد و افزود: وظیفه مرزبانی هر کشور دفاع از حدود و ثغور یک کشور است، جایگاه و اهمیت مرزبانی بر کسی پوشیده نیست و امروز امنیت مطلوبی در مرز‌ها حاکم است.

او با تاکید بر تحقق شعار سال " جهش تولید"عنوان کرد: محور اصلی فعالیت مرزبانان نیروی انتظامی در مرزها، شناسایی دست‌های پنهان و ریشه‌ای در بحث قاچاق کالا، سوخت، سلاح، مهمات و مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق است.


بیشتر بخوانید


سردار گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مرزنشینان در حاشیه مرز‌ها اعم از آبی و خشکی کشور، نقش به سزایی در تولید امنیت دارند و تعامل مطلوبی بین سران طوایف، متنفذین، مرزنشینان و مرزبانان وجود دارد و مرز‌های ایران اسلامی از ثبات و امنیت لازم برخوردار هستند.

او به کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه اول امسال در مرز‌های کشور اشاره کرد و افزود:در این مدت ۴۶ تن انواع مواد مخدر کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد افزایش کشفیات را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا از هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین در حوزه مرز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر بخشی از مرز‌ها هوشمند شده و در تلاش هستیم که از سیستم‌های الکترونیکی، اپتیکی، رادارها، پهپاد‌ها و دوربین‌های حرارتی برای پایش استفاده کنیم که این دوربین‌ها می‌تواند به مرزبانان در کنترل شبانه روزی مرز‌ها کمک کند.

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.