رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان اردبیل گفت: بیش از ۵۰ هزار بافنده فرش دستبافت در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  مالک اژدر حسنی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان اردبیل امروزدر بازدید از کارگاه‌های متمرکز و تک بافت فرش‌های دستی خلخال گفت: با استقبال علاقه‌مندان به صنعت فرش، میزان تولید فرش دستبافت در این استان بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

او با بیان اینکه میزان تولیدبافندگان فرش استان هم اکنون به ۱۰۰ هزار متر مربع در سال می‌رسد، افزود: امسال هدف گذاری اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان در صنعت فرش است.

حسنی گفت: تلاش می‌شود با بکارگیری سیاست‌های کاری جدید میزان تولید فرش دستباف استان به ۱۲۰ هزار متر مربع افزایش یابد.

او از کاهش ۵۰ درصدی بیمه شدگان قالیبافی در استان اردبیل خبر داد و افزود: با قطع بیمه تامین اجتماعی قالیبافان از سال ۹۳ در کشور و در طول ۶ سال گذشته بیمه شدگان قالیبافی این استان از ۱۵ هزار بافنده فرش به هفت هزار و ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت استان اردبیل عدم پرداخت به موقع حق بیمه از سوی افراد تحت پوشش، قطع حق بیمه دولت بلحاظ تشخیص مغایرت شغلی بیمه شدگان به صنعت فرش بافی، بازنشستگی تعدادی از قالیبافان استان و عدم جایگزینی افراد جدید به جای افراد خارج شده از تحت پوشش این بیمه را از عوامل مهم کاهش ۵۰ درصدی بیمه شدگان صنعت قالیباف استان ذکر کرد.

حسنی با بیان اینکه قطع بیمه قالیبافان در شرایطی که بیش از ۵۰ هزار نفر در این رسته در استان اردبیل فعالیت دارند مشکل بزرگی را برای فعالان در این کسب وکار فراهم کرده است، اظهارداشت: پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از قطع غیر کارشناسی بیمه قالیبافان انجام می‌شود.

او گفت: در شرایط فعلی تنها راهکار مناسب برای وصل مجدد بیمه تامین اجتماعی قالیبافان استان رایزنی نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی است

حسنی افزود: بر خلاف سایر صنایع که نوعی وابستگی به واردات و تحریم‌ها دارند، صنعت فرش دستبافت یک صنعت تحریم شکن بوده و هیچ وابستگی به اعمال تحریم‌های خارجی ندارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب قربان پور
۱۴:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
با سلام بااین حمایت. دولت ومسولین چقدربازارفرش دوام میاره، مصالح فرش ازخودشان گرونتره