مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مهلت نام‌نویسی اصحاب و کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای این استان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا تا پنجم مرداد تمدید شد.

حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و کسب و کارهای آسیب دیده در سامانه مذکور تعریف شده که متقاضی باید هنگام تقاضا رشته فعالیت فرهنگی وهنری خود را انتخاب کند.

او افزود: سود این تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از آبان سالجاری در ۲۴ قسط بوده و ۲۰ بانک و مؤسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان ادامه داد: اطلاع رسانی و هماهنگی‌های لازم برای بنگاه‌های فرهنگی، هنری و هنرمندان می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند تا مراکز دارای کد کارگاهی آسیب دیده ناشی از کرونا بتوانند تقاضای دریافت تسهیلات خود را در سامانه کارا ثبت داشته باشند.

او تصریح کرد: اطلاع رسانیهای لازم توسط بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری این ادارهکل برای هماهنگی و ایجاد گروه‌های صنفی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در فضای مجازی، امکان دسترسی به اطلاعیه‌ها، بخشنامه‌ها و تسهیلات را برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر فراهم شده تا اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان که فاقد کد کارگاهی هستند بتوانند با آگاهی لازم برای برخورداری از تسهیلات کرونا به سامانه کارا مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار