ژانو ایو لودریان که به لبنان سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «ژانو ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که در سفری دو روزه به لبنان سفر کرده، امروز پنجشنبه با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار و گفتگو کرد.

لودریان در این دیدار از مقامات لبنانی خواست تا اصلاحات لازم را به انجام برسانند؛ همچنانکه در خلال جلسه اخیر پارلمان فرانسه خطاب به مقامات لبنانی گفته بود: کمکمان کنید تا کمکتان کنیم.

به نوشته آسوشیتد پرس، این سفر در حالی انجام گرفته که این کشور حاشیه دریای مدیترانه، شاهد بدترین بحران اقتصادی در تاریخ مُدرن خود بوده است. همچنین سفر ژانو ایو لودریان، نخستین سفر یک مقام غربی به لبنان از زمان شروع این بحران در سال گذشته میلادی به حساب می‌آید و در زمانی انجام می‌شود که محدودیت‌های ناشی از کرونا در جهان وضع شده و گفتگو‌های بیروت با صندوق بین المللی پول متوقف شده است.

همچنین خبرگزاری رویترز در خصوص سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان نوشت: انتظار می‌رود لودریان لبنان را بر انجام اصلاحاتی که بدان نیازمند است، تشویق کند و بتواند به این کشور در خروج از بحرانی مالی کمک کند.

به نوشته رویترز، بحران مالی دهه هاست که در فساد دولتی و هدر دادن منابع در لبنان ریشه دارد و بزرگترین تهدید برای ثبات این کشور از زمان جنگ داخلی که از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ به طول انجامید، محسوب می‌شود.

این بحران مالی در لبنان سبب شده است ارزش پول ملی آن‌ها سقوط کرده و به تبع آن، تورم و فقر تشدید شود.
گفتنی است لبنان پیشتر از مستعمرات فرانسه به حساب می‌آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار