رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از بهسازی کوچه باغ محله خرمشاه با هدف حفظ هویت و اصالت باغات و فضای سبز تاریخی شهری خبر داد.

بازدید عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر یزد از محله خرمشاهمحسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: کوچه باغ محله خرمشاه که از جمله باغ‌های پیرامونی شهر قدیم یزد  است، بهسازی و مرمت می‌شود.

او افزود: در گذشته اطراف شهر تاریخی یزد مملو از باغاتی بوده که ماهیت روستایی داشته و همچنانکه در عکس‌های تاریخی و هوایی مشاهده می‌شود، کمربندی سبز شهر یزد را احاطه کرده بوده است.

عباسی هرفته ادامه داد: در اثر ساخت و ساز‌های بی رویه‌ای که در داخل و اطراف شهر صورت گرفته بسیاری از این فضا‌های سبز از بین رفته و تنها تعداد محدودی از کوچه باغ‌ها باقی مانده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: بر این اساس سیاست شورای شهر و عزم شهرداری احیای این محور‌ها و پهنه‌های سبز  است و برای الگو سازی عملیات اجرایی یکی از آن‌ها در دستور کار قرار داد.

او افزود: طرح احیا و بهسازی محله خرمشاه شامل تخلیه آسفالت اطراف درختان، کف سازی کوچه و ساماندهی جوی آب و جداره‌ها است.

عباسی هرفته تصریح کرد: در کوچه باغ محله خرمشاه مجاورت یک مسجد و درب مهری که محل عبادت ساکنان زرتشتی شهر بوده، تصویری زیبا از همزیستی ادیان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.