معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی در روند رسیدگی به پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات کرونایی شتاب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از متولیان دستگاه‌های اجرایی استان خواست در روند رسیدگی به پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات ویژه صاحبان کسب و کار‌های متضرر از کرونا و معرفی آن‌ها به بانک برای جذب هر چه سریعتر این منابع شتاب کنند.

او افزود: آخرین مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ویژه صاحبان کسب و کار‌های متضرر از کرونا پنجم مرداد ماه و آخرین مهلت پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌ها دهم مرداد ماه است که هنوز بخش زیادی از این تسهیلات پرداخت نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۳۳۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال تسهیلات از مجموع ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال سهم خراسان رضوی از منابع مالی که دولت برای صاحبان کسب و کار‌های متضرر از کرونا اختصاص داده  به وسیله بانک‌ها پرداخت شده است.

رسولیان بیان کرد: این میزان تسهیلات پرداخت شده در بررسی ۲۰ هزار و ۲۱۳ پرونده با اشتغال ۴۲ هزار و ۴۷۸ نفر برای دریافت چهار هزار و ۷۷۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال تسهیلات انجام گرفته است.

او تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به مشمولان تسهیلات آسیب دیده از کرونا، اطلاع دهند تا هر چه سریعتر برای ثبت نام در سامانه کارا و مراجعه به بانک‌ها اقدام کنند.

معاون استانداری خراسان رضوی به متولیان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای که نمایندگان آن‌ها در نشست امروز حضور نداشتند تذکر داد و از دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خواست این تذکر را به صورت نامه کتبی برای آن‌ها ارسال کند.

رسولیان اظهار کرد: برخی از بانک‌ها عضو شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی نبوده و عملکرد آن‌ها به این شورا ارسال نمی‌شود و میزان پرداخت تسهیلات آن‌ها به کسب و کار‌های متضرر از کرونا بسیار ناچیز بوده است.


بیشتر بخوانید:


او افزود: هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی که در جریان چالش متقاضی تسهیلات ویژه صاحبان کسب و کار‌های متضرر از کرونا با بانک‌ها قرار می‌گیرند، آن را به صورت مکتوب به شورای هماهنگی بانک‌های استان و رونوشت آن را به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارسال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست ادامه داد: ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا در استان با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافته است.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار