مدیر مرکز بیماری‌های واگیردار و عفونی آمریکا از افزایش تهدیدات علیه او و خانواده‌اش از زمان شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، آنتونی فائوچی، مدیر مرکز بیماری‌های واگیردار و عفونی آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد از زمانی که به یک چهره عمومی برای پاسخگویی به مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است، بار‌ها او و خانواده‌اش هدف تهدیدات جدی قرار گرفته اند.

این پزشک که فعالیت خود را از زمان بحران ایدز در آمریکا آغاز کرده، معتقد است سطح متفاوتی از عصبانیت شهروندان از زمان شیوع کرونا شامل حال او شده است.

او در مصاحبه با سی ان ان گفت: من جنبه‌های مختلف جامعه را از زمان بحران بهداشتی و درمانی دیده ام که شرایط شیوع کرونا کمی نگران کننده است. در زمان بحران ایدز با نامه‌های نفرت انگیز از من انتقاد می‌شد. اما در زمان شیوع کرونا شرایط کاملا متفاوت است. به رغم اینکه عده‌ای مرا قهرمان جلوه می‌دهند، تهدیدات جدی شامل حال من و خانواده ام شده است. آیا این [امنیت] آمریکاست؟

او اظهار کرد به دلیل شدت تهدیدات از او و خانواده‌اش محافظت می‌شود.

پیش از این اعلام شد چندین نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا به سبب حمایت لیز چینی، نماینده جمهوری خواه ایالت وایومینگ از عملکرد فائوچی خواستار برکناری او شدند.

فائوچی که پیش از این هدف انتقادات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز قرار گرفته است، ادامه داد: من حدس می‌زنم این فقط بازتابی از تفرقه افکنی سیاسی در جامعه ماست.

او همچنین واکسینه کردن آمریکایی‌ها در برابر کرونا را از سال ۲۰۲۱ محتمل دانست.

پیش از این دکتر فائوچی نسبت به حملات لفظی کاخ سفید درباره اشتباهاتش انتقاد کرده بود.

دولت ترامپ و مشاوران او در تلاش هستند دیدگاه‌های دکتر آنتونی فائوچی درباره جدی بودن بحران همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا را اشتباه جلوه دهند و در همین راستا حملات لفظی علیه دکتر فائوچی را شدت بخشیده اند.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از مردم آمریکا اظهارات و راهکار‌های فائوچی در مورد کرونا را بیش از ترامپ می‌پذیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار