رئیس پلیس فتا استان بوشهر از مردم خواست زمان خرید از فروشندگان سیار، مراقب باشند از اطلاعات حساب بانکی آن‌ها سوء استفاده نشود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط کنونی و دریافت نکردن وجوه نقد از مشتریان، مردم هنگام خرید از فروشندگان سیار مجبور به استفاده از کارتخوان‌های آنان هستند و دیده شده که مجرمان  از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

او با اشاره به نحوه سوء استفاده از اطلاعات کارت بانکی افراد، افزود: اسکیمر دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی که در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی وجود دارد، استفاده می‌شود و فرد مجرم در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزاری خاص به کارت‌های بانکی خام کپی منتقل می‌کند و می‌تواند از حساب فرد، برداشت کند.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتا استان بوشهر از مردم خواست از فروشگاه‌های معتبر و ثابت خرید کنند و به انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر، در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

قاسمی ادامه داد: در صورت ضرورت پرداخت با کارت بانکی، از کارت‌های هدیه یا کارت حساب با موجودی پایین استفاده شود تا در صورتی که مشخصات کارت در دستگاه اسکیمر کپی شد، زیان بالایی متوجه خریدار نشود.

او با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران بیان کرد: مردم هنگام خرید خودشان عملیات بانکی را انجام دهند و رمز کارت را وارد کنند زیرا  حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب ممکن نیست.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تاکید کرد: مردم به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس فتا توجه کنند و در صورت دیدن موارد مشکوک در فضای مجازی یا انجام بانکداری الکترونیک، آن‌ را از راه پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی، به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.