در یک ماه اخیر۲۲۶ واحد کارگاهی، خدماتی و مرکز تهیه وتوزیع مواد خوراکی به علت مشکلات بهداشتی در شهرستان بندرعباس تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، یحیی میرزاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت برای کنترل بیماری کرونا، ۲۲۶ واحد صنفی  در شهرستان بندرعباس تعطیل شد.

میرزاده افزود: طی یک ماه اخیر با آغاز طرح تشدید نظارتی بهداشت حرفه‌ای از ۲هزار و ۱۵۸ واحد خدماتی و کارگاهی امسال بازدید شده است.

او گفت:رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی درمقابله با کووید ۱۹درطرح تشدید نظارت براماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی از اولویت بازرسان سلامت محیط و بهداشت حرفه‌ای است.

دکتر در با اشاره به عملکرد بهداشت حرفه‌ای شهرستان بندرعباس، افزود: کارشناسان و بازرسان بهداشت حرفه‌ای آموزش‌های لازم برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در کارگاه‌ها و مراکز خدماتی ارایه می‌دهند.

میرزاده گفت: دربازدید‌های صورت گرفته ۹۳۶ واحد تولیدی، خدماتی و کارگاهی اخطاریه رفع نواقص دریافت کرده اند که باید در ۴۸ ساعت نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

او افزود:از ۱۵۸ بازدید مشترک با سایر نهاد‌های نظارتی نیز انجام شده است و ۷۴ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی وعدم توجه به اخطار‌های بهداشتی در بندرعباس تعطیل شده اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی گفت: بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس ۱۵۲ واحد کارگاهی، خدماتی را به دلیل عدم توجه به نکات بهداشتی تعطیل نموده است.

میرزاده افزود: توجه به رعایت نکات بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی درحال حاضر ضرورت خاصی دارد و سلامت محیط در تیر ماه از ۴ هزار و۴۰۶ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و اماکن عمومی بازدید نموده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.