نماز جمعه؛ سنگر وحدت و عزت است

امام جمعه موقت تبریزبا بیان اینکه نماز جمعه؛ سنگر وحدت و عزت است گفت: مردمی بودن،عدالت‌طلبی، دوری از گرایشات حزبی و جناحی، شجاعت در بیان را از عمده خصوصیات ائمه جمعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام مهدی عالی امام جمعه موقت تبریزبا حضور در برنامه پیام جمعه گفت:فریضهء شکوهمند «نماز جمعه»، یکى از جلوه هاى بُعد سیاسى ـ اجتماعى اسلام است

او  نماز جمعه را نهادی رحمانی دانست و و ادامه داد: از منظر رهبر معظم انقلاب نهاد رحمانی؛ مردمی، انقلابی و جهادی است که نمود آن را در نماز جمعه شاهد هستیم.

او  موضع مطالبه گری ائمه جمعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری خطیبان نماز جمعه در کشور مسؤول گفتمان‌سازی هستند، گفتمان‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که از جمله نیاز‌های مهم و اساسی جامعه هستند و پیاده سازی این گفتمان‌ها می‌تواند در راستای بهبود این حوزه‌ها بسیار موثر باشد.

او  در ادامه با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد نماد بصیرت در برابر جریان نفاق است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: عملیات خیانت بار منافقین موسوم به «فروغ جاویدان» که با شعار «از مهران تا تهران» طراحی شده بود از خطا‌های راهبردی منافقین و دشمن بعثی و محاسبات غلط حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای صدام از وضعیت نظامی جمهوری اسلامی ایران در آن روز‌ها بود.

حجت الاسلام عالی اضافه کرد: عملیات مرصاد از یک سو نمادی ماندگار و الهام‌بخش از وحدت، یکپارچگی ملی و عزم و اراده امام و امت در جامعه اسلامی برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های سترگ انقلاب اسلامی و از سوی دیگر مظهر نفرت و بیزاری ملت ایران از جنایتکاران و ستون پنجم دشمن در هشت سال دفاع مقدس و چه بسا در همیشه تاریخ این سرزمین است.

او  در ادامه با اشاره به روز عرفه و عید قربان گفت: روز عرفه فرصتی دوباره برای جاماندگان از شب‌های قدر است و روز عبادت و راز و نیاز همه مسلمانان جهان در تمام عالم هستی است.

او  با اشاره به طرح مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: در عید قربان و در قالب طرح ابتکاری نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم که رزمایش کمک مومنانه "غدیر تا محرم "نامگذاری شده است، همه مومنان در محلات با ذبح قربانی و توزیع آن در بین نیازمندان در این رزمایش از آسیب دیدگان کرونا دستگیری داشته باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.