امام جمعه کنگاور گفت: کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی از همان نخستین روز‌های جنگ تحمیلی تا آخرین درگیری‌ها، الگو و اسوه مقاومت و ایستادگی و پایمردی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام لروند امام جمعه کنگاور در خطبه‌های نماز با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد گفت: مردمان غیور ایران زمین به ویژه مردم باغیرت کرمانشاه با ایستادگی مثال زدنی و با شهامت و ایثار، پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت افزاری آن را با شکست منافقان در عملیات مرصاد بستند.

او گفت: منافقان در عملیات مرصاد، تنها روی خیانت و بی غیرتی خودشان حساب کرده بودند و غیرت و پایمردی و ایستادگی مردمان کرد را نادیده گرفته بودند.

او در ادامه به سالروز اقامه اولین نمازجمعه در ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:حضرت امام (ره) با تاکیدات مکرر بر اهمیت تریبون نماز جمعه، ائمه جمعه و جماعات را مکلف کردند که مسائل جاری کشور را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

امام جمعه کنگاور با تاکید بر این که نماز جمعه در آیات قرآن، یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام، وحدت و اتحّاد مسلمانان است گفت:نماز جمعه یک عبادت بزرگ دست‌جمعی است و اثر عمومی عبادات را که تلطیف روح و جان و شستن دل از آلودگی‌های گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب می‌باشد در بر دارد.

لروند گفت:آگاهی بخشیدن به مردم، ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین، تجدید روح دینی و نشاط معنوی و جلب همکاری برای حل مشکلات عمومی از برکات برپایی نماز‌های جمعه است.

خطیب جمعه کنگاور در ادامه به بیان مشکلات ناشی از شیوع کرونا در جامعه پرداخت و گفت:امروزه بر هر شهروندی واجب است، با اعمال و رفتار خود زمینه کاهش و قطع گسترش و شیوع بیماری را فراهم کند.

حجت الاسلام لروند گفت:برگزاری مراسم دسته جمعی از قبیل عروسی و عزا، آسیب مهم این روز‌ها به شمار میرود.

او با اشاره به این که با تعطیلی تالار‌ها، این مراسم در فضای محصور و محدود منازل و کوچه‌ها برگزار می شود گفت:وقتی مصوبات ستاد مقابله با کرونا بر ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا تاکید دارند، مسئولین به ویژه شواری تامین شهرستان باید با اتخاذ راهکار‌هایی، با تهدید کنندگان سلامت شهروندان به سرعت و قاطعیت برخورد کنند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.