امام جمعه موقت زاهدان گفت: تعامل ایران اسلامی با چین در حوزه اقتصاد باعث ایجاد نشاط و امید در بین مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه موقت زاهدان  در خطبه‌های این هفته زاهدان اظهارداشت: چین کشوری با بیش‌از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت بوده و بازاری گسترده ‏برای ما محسوب می‌شود.

او بیان کرد: معامله با چین به نفع طرفین بوده و ارتباط با ‏این کشور نشان میدهد ایران اهل تعامل با دنیاست و ارتباط با این کشور تحریم‌های غربی‌ها را کاهش خواهد داد.

امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: آمریکا، عربستان و امارات از جمله کشور‌هایی هستند که بیان می‌کنند که نگران استقلال ایران در ارتباط با چین ‏هستند، رسانه‌های وابسته به غرب و عربستان برای استقلال ایران دلسوزی می‌کنند و برخی عناصر داخلی مدام به دنبال تشویش ‏اذهان عمومی در برابر این تعامل با چین هستند.

وی ادامه داد: باید به این‌ها گفت شما استعمارگران نگران استقلال ایران نیستید شما فتنه‌ها ‏زیادی را برای گرفتن استقلال ایران ایجاد کردید.

حجت الاسلام طاهری افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان فرمودند «باید به شرق بیشتر از غرب توجه کنیم چرا که خطرش کمتر و منافعش بیشتر است.

او با اشاره به فرا رسیدن سالروز نماز جمعه، گفت: نماز جمعه در حد یک رویداد و حادثه نیست و به تعبیر ‏رهبر معظم انقلاب، نهادی مبارک و روحانی، نهادی حاکمیتی، مردم پایه و مبارک است که توانسته نظام را حفظ و کشور را ‏از فتنه‌های سنگین سیاسی عبور دهد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه نماز‌های جمعه اهل تشیع سیستان و بلوچستان در ۱۸ نقطه استان برگزار می‌شود، گفت: نماز جمعه رسانه‌ای قوی و زبان گویای مردم در انسجام بخشی، بصیرت دهی و نصیحت به مسوولان است.

او تاکید کرد: نمازجمعه رسانه‌ای قوی و موثر در جریانات منطقه بوده و برای همین دشمن علیه این نهاد ‏کار می‌کند.

حجت الاسلام طاهری افزود: علت تعطیلی موقت نماز جمعه وجود ویروسی خطرناک در جامعه بود تا جان مردم ‏در برابر این ویروس حفظ شود چراکه نماز جمعه مال مردم است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار