رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی نشدن کامل مرز سومار بعد از شیوع بیماری کرونا، گفت: بازگشایی این مرز برای دو روز در هفته نمی‌تواند روند صادرات را میسر کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت:خواسته ما تعیین تکلیف راه ۶۰ کیلومتری مرز سومار است که بعد از ۳.۵ سال هنوز فکری به حال آن نشده است.

او  معتقد است، اگر این جاده درست شود، امکان صادرات یک میلیارد دلاری از این مرز وجود دارد.

کاشفی همچنین با اشاره به بازگشایی نشدن کامل مرز سومار بعد از شیوع بیماری کرونا، افزود: بازگشایی این مرز برای دو روز در هفته نمی‌تواند روند صادرات را میسر کند.

رئیس اتاق کرمانشاه همچنین از طولانی شدن روند اجرای طرج جامع گمرک پرویزخان انتقاد کرد که روند تجارت را در این مرز با مشکل مواجه کرده و باعث خواب کامیون‌ها شده است و افزود: تقاضا داریم یکبار برای همیشه این مشکل حل شود.

به گفته کاشفی این روند دو سال است که به طول انجامیده و باعث می‌شود در برخی از کالا‌ها خواب ۱۰ روز کامیون هم داشته باشیم.

او  اظهار کرد: اگر این مشکل حل شود، صادرات کالا از این مرز از ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون در روز فراتر خواهد رفت.

رئیس اتاق بازرگانی بر لزوم راه‌اندازی حمل یکسره بین ایران و عراق و حتی از ایران تا سوریه هم تاکید کرد و افزود: سه سال است که این موضوع را پیگیری کرده‌ایم، اما به نتیجه نرسیده‌ایم.

کاشفی با بیان اینکه زمانی قرار شد شرکت‌های حمل و نقل مشترکی بین ایران و عراق تشکیل شود، گفت: طرف عراقی مجوز‌های لازم را اخذ کرد، اما سازمان راهداری کشور ما موافقت لازم را نداشت

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.