رئیس هیات ژیمناستیک کرمانشاه گفت: تابستان سال‌های گذشته بصورت میانگین حدود ۴۰۰ هنرآموز در خانه ژیمناستیک کرمانشاه داشتیم که تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا این تعداد به ۲۰ هنرآموز کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامرضا همتی رئیس هیات ژیمناستیک کرمانشاه بابیان اینکه کرونا ضربه بزرگی به ژیمناستیک کرمانشاه وارد کرده، گفت : هرچند از حدود یک ماه پیش فعالیت ژیمناستیک به عنوان یک رشته انفرادی از سرگرفته شده، اما این رشته روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند.

او گفت : هرساله در این فصل از سال سالن‌های ما بسیار شلوغ بود و هنرآموزان زیادی داشتیم، اما این روز‌ها دیگر چنین وضعیتی را نمی‌بینیم و با سالن‌های بسیار خلوت دومین رشته ورزشی پرطرفدار در کرمانشاه مواجه هستیم.

رئیس هیات ژیمناستیک کرمانشاه افزود: باتوجه به اینکه ژیمناستیک رشته‌ای است که بیشتر با رده‌های سنی پایه سروکار دارد، نگرانی و ترس خانواده‌ها از احتمال ابتلای فرزندانشان به بیماری کرونا باعث شده تا مانند سال‌های گذشته دیگر هنرآموز چندانی نداشته باشیم.

او ادامه داد: در تابستان سال‌های گذشته در چنین روز‌هایی حداقل ۴۰۰ هنرآموز فقط در خانه ژیمناستیک کرمانشاه داشتیم، اما اکنون کل هنرآموزانی که داریم به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد.

همتی به مشکلاتی که شیوع کرونا برای ۲۰۰ مربی ژیمناستیک استان هم بوجود آورده اشاره کرد و گفت: تنها وسیله کسب درآمد برخی از این مربیان آموزش این رشته بود و برای همین شیوع کرونا به آن‌ها آسیب زیادی وارد کرده است.

او افزود: برای اینکه بتوانیم از مربیان خانه ژیمناستیک حمایتی کرده باشیم و دوباره در سالن حضور پیدا کنند، به هرکدام از آن‌ها یک تا چند هنرآموز داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم تمام شهریه‌ای که هنرآموزان پرداخت می‌کنند، به خود مربیان داده می‌شود.

رئیس هیات ژیمناستیک استان گفت: برخی از باشگاه‌های ژیمناستیک بخش خصوصی هم به دلیل ترس از شیوع کرونا یا هنوز فعالیت خود را از سر نگرفته‌اند و یا اینکه دیگر مانند قبل هنرآموزی ندارند.

او درخصوص آخرین وضعیت حوزه قهرمانی ژیمناستیک کرمانشاه افزود: حدود یک ماهی می‌شود که تمرینات قهرمانان این رشته در کرمانشاه از سرگرفته شده، اما باتوجه به اینکه چندماهی به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیتی نداشتند و ورود سریع آن‌ها به تمرینات تخصصی احتمال آسیب دیدگیشان را بالا می‌برد، برای همین طی این یک ماه تنها فعالیت‌های بدنسازی و هوازی را روی آن‌ها انجام دادیم.

همتی افزود: اکنون که سطح آمادگی این ورزشکاران به حد مطلوبی رسیده، تمرینات تخصصی آن‌ها را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.