در هفته ای که گذشت بیشترین پیک لحظه ای مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور، در ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه ۳۱ تیرماه ثبت شد.

رکورد مصرف برق به بیش از ۵۸ هزار مگاوات رسید به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌ای که گذشت روز‌ها و لحظات پرمصرفی از لحاظ مصرف برق در کشور داشتیم. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، برای اولین بار مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور از مرز ۵۸ هزار مگاوات گذشت.

در پیک روزانه روز شنبه (۲۸ تیرماه) شاهد ثبت رکورد مصرف برق به میزان ۵۸ هزار و ۱۴ مگاوات بودیم. این رکورد جدید چند ساعت بعد در پیک شبانه همان روز شکسته شد. در ساعات اولیه شب بیست و هشتم تیرماه با ثبت مصرف لحظه‌ای ۵۸ هزار و ۱۶۷ مگاوات، رکورد جدیدی در مصرف برق کشور ثبت شد.


بیشتر بخوانید


در روز یکشنبه نیز پیک روزانه مصرف برق بالای ۵۸ هزارمگاوات و به میزان ۵۸ هزار و ۹۰ مگاوات بود و بار دیگر پیک شبانه در روز بیست و نهم تیرماه، رکوردشکن شد. در ساعات اولیه یکشنبه شب، پیک مصرف برق به ۵۸ هزار و ۲۵۲ مگاوات رسید.

در روز دوشنبه اگرچه پیک روزانه و شبانه مصرف برق بیش از ۵۸ هزار و ۲۰۰ مگاوات بود، اما رکورد پیک شبانه یکشنبه شکسته نشد.

در روز سه شنبه باز هم شاهد اوج گیری مصرف برق در کشور بودیم به طوری که پیک روزانه مصرف برق به ۵۸ هزار و ۲۴۴ مگاوات و پیک شبانه مصرف برق با رکوردشکنی جدید به ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسید.

در روز چهارشنبه پیک مصرف برق به زیر ۵۸ هزار مگاوات بازگشت و در روز پنج شنبه نیز شاهد ثبت پیک روزانه زیر ۵۷ هزار مگاوات و پیک شبانه زیر ۵۶ هزار مگاوات بودیم.

در هفته‌ای که گذشت بیشترین پیک لحظه‌ای مصرف برق در تاریخ صنعت برق کشور با مصرف ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات در ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه سه شنبه (سی و یکم تیرماه) ثبت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار