رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از آغاز برداشت آلوی قطره طلا از ۱۴۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایرج الماسی،  رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از آغاز برداشت آلوی قطره طلا از ۱۴۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: ۸۰ در صد آلوی قطره طلای استان البرز از باغات ساوجبلاغ برداشت می‌شود که بخش عمده آن به به صورت خام خوری یا فراورده‌های مختلف تبدیل و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

الماسی گفت: مساحت کشت آلوی قطره طلا در استان البرز ۱۷۴۵ هکتار است و ساوجبلاغ با ۱۴۰۰ هکتار قطب تولید آلوی استان البرز است.

او افزود: رکورد تولید قطره طلا در باغات ساوجبلاغ در هرهکتار به ۲۰ تن می‌رسد.

او گفت: کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی یکی از باغات ساوجبلاغ را انتخاب کردند تا با بررسی میزان تولید آن را در سطح ملی اعلام کنند.

رئیس گروه میوه‌های هسته دار وزارت جهاد کشاورزی که به منظور بررسی میزان تولید به ساوجبلاغ سفر کرده بود، گفت: در کشور ۴۳۰ هزار تن آلو از باغات برداشت می‌شود که ایران را در رتبه ۴ جهان قرار داده است.

سلیمانی افزود: آلوی قطره طلا یکی از محصولات صادراتی کشور در بخش کشاورزی است و سالانه۴۰ هزار تن از این محصول به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

او گفت: استفاده از روش‌های نوین کشاورزی ازجمله تغذیه، هرس، سیستم آبیاری، و تنک کردن باعث شده کیفیت بالای محصول از نظر کیفی و کمی را در ساوجبلاغ داشته باشیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز هم با بیان این که تولید محصولات باغی و سردرختی استان البرز امسال نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است، گفت: تولید محصول باکیفیت و انبوه، توجیه اقتصادی برای کشاورزان دارد.

اکبریان با اشاره به تخریب برخی باغ‌ها گفت: اگر کشاورزان و باغداران متوجه توجیه اقتصادی باغ با توجه به افزایش چند برابری محصول باشند می‌توانند به جای فروش و یا تبدیل باغ به ویلا، همچنان به تولید محصول بپردازند.

شهرستان ساوجبلاغ قطب تولید محصولات سردرختی به خصوص قطره طلا است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.