معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون تعداد ۱۶ میلیون عدد ماسک در استان توزیع شده است که از این تعداد، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار عدد در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر کمبود ماسک در استان وجود ندارد، گفت : خوشبختانه با تلاش بی وقفه و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه در حال حاضر کمبود ماسک در استان وجود ندارد.

او گفت : از آغاز شیوع کرونا تا کنون تعداد ۱۶ میلیون عدد ماسک در استان توزیع شده است که از این تعداد، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته و مابقی نیز به داروخانه‌ها و ادارات استان تحویل داده شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به راه‌اندازی نزدیک به ۲۰ تولیدکننده ماسک در استان اشاره و افزود: چهار تولیدکننده از این تعداد ماسک N ۹۵ و چهار تولید کننده صنعتی دیگر نیز ماسک سه لایه تولید می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت ۱۲ شرکت کارگاهی (شبه خانگی، شبه صنعتی) در تولید ماسک، گفت: عمده چالش ماه تهیه پارچه از جنس پلیمر برای تهیه ماسک است.

محمدی با بیان اینکه روزانه نزدیک به ۱۰۰ هزار ماسک سه‌لایه در استان تولید می‌شود، افزود: اگر پارچه باشد توان ظرفیت تولید خیلی بیشتر از این را داریم، ولی به هر حال مشکلی به لحاظ کمبود ماسک هم فعلا نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.