معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از انجام ۳۹ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و صنعتی استان طی چهار ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  فربیرز حسامی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان،گفت: طی چهار ماه گذشته مجموعه بازرسی سازمان صمت ۳۹ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و صنعتی انجام داده که منجر به تشکیل ۲۱۱۵ پرونده تخلفاتی که به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده و ارزش ریالی تخلفات برآورده بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال است.

او افزود: در بازرسی اقلام بهداشتی از ۳۸۰۰ واحد صنفی بازرسی به‌عمل آمد و ۱۲۸ پرونده برای آن‌ها تشکیل شد، یک سوم از کل مجموع تخلفات به اقلام بهداشتی اختصاص دارد که ارزش ریالی آن معادل ۳۶ میلیارد ریال است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: از مجموعه فعالین تجاری و مردم به‌خصوص در شرایط اقتصادی حساس فعلی تقاضا داریم، به احتکار کالا و جلوگیری از احتکار کالا توجه کنند، که با توجه به اقداماتی که صورت گرفته برخورد جدی با افراد سودجو که اقدام به احتکار کنند، خواهد شد.

حسامی اضافه کرد: هرگونه نگهداری کالا به‌صورت تجاری خارج از سامانه جامع انبار‌ها به عنوان قاچاق و احتکار تلقی و به شدت برخورد خواهد شد، از مردم تقاضا می‌شود هر کجا که کالا نگهداری می‌شود و احتمال اینکه احتکار باشد با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند، تا بازرسین سازمان صمت سریعا پیگیری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.