۴۳ کشور در نامه‌ای به سازمان ملل متحد، پیونگ‌‎یانگ را به نقض سقف تعیین شده برای واردات نفت پالایش شده متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ۴۳ کشور با ارائه نامه‌ای به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی نقض سقف تعیین شده برای واردات نفت از سوی پیونگ‌یانگ شدند و گفتند این کشور محدودیت واردات ۵۰۰ هزار بشکه نفت پالایش‌شده در سال را نقض کرده است.

در میان این کشور‌ها نام آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز مطرح است. آن‌ها در این نامه کره شمالی را متهم به نقض تحریم کرده و مدعی شدند که این کشور در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۵۶ محموله غیرمجاز نفتی بیش از ۱.۶ میلیون بشکه نفت پالایش‌شده وارد کرده است.

به ادعای این کشورها، روش معمول کره شمالی برای واردات نفت پالایش‌شده همچنان روش انتقال نفتکش به نفتکش در دریا است.

در خواست این ۴۳ کشور امضاکننده این نامه از شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر این بود که به کشور‌های دیگر اعلام کند پیونگ‌یانگ به سقف تعیین شده واردات خود رسیده و باید از این به بعد از فروش، تامین یا انتقال نفت پالایش‌شده به کره شمالی خودداری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ (دی ۱۳۹۶) با تلاش برای قطع سوخت مورد نیاز کره شمالی برای برنامه‌ی هسته‌ای و موشک بالستیک اقدام به تعیین سقف واردات سالانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت پالایش‌شده برای این کشور کردند.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ به خاطر برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک این کشور تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته و شورای امنیت این سازمان به طور مداوم بر شدت این تحریم‌ها افزوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار