مدیر كل استاندارد همدان گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه كشور، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد برای اجرای طرح های عمرانی ضروری است.

استفاده از مصالح استاندارد در طرح های عمرانی ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیر كل استاندارد همدان در مراسم بازدید از یکی از آزمایشگاه همکار استاندارد اظهار کرد: مقوله استانداردسازی به ویژه استانداردسازی مصالح ساختمانی و استفاده از مصالح استاندارد باید به عنوان یكی از اولویت‌های مهم در راستای افزایش کیفیت پروژه‌های فنی و عمرانی مورد توجه قرار گیرد.

مددی با بیان اینکه مطابق قانون خرید هرگونه کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری که بدون علامت استاندارد ملی ایران باشد، از سوی دستگاههای اجرائی ممنوع است، تصریح کرد: کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند در اجرای طرح های فنی و عمرانی خود ضوابط، مقررات و معیارهای فنی و استانداردهای ملی را رعایت نمایند.

او با بیان اینکه سلامتی یکی از مهمترین شاخص‌های سرمایه‌ای برای انسان محسوب می‌شود، بیان کرد: ساختمان نیز یکی از سرمایه‌ها و فاکتورهای لازم برای حفظ سلامتی است و چنانچه از مصالح استاندارد برای ساختمان سازی استفاده شود می‌توان از بروز حوادث پیشگیری کرد.

ممدی به مزایای وجود آزمایشگاههای همکار استاندارد اشاره کرد و بیان داشت: آزمایشگاههای همکار استاندارد با داشتن قابلیت های آزمایشگاهی موجبات تسریع در انجام آزمون نمونه ها و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه واحدهای تولیدی را فراهم می آورند.

مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه ارتقا کیفیت کالاهای تولیدی شرایط لازم را برای حضور در بازارهای جهانی و امکان رقابت با سایر تولیدکنندگان فراهم می آورد، گفت: وجود این آزمایشگاهها باعث تقویت بعد نظارتی سازمان استاندارد می شود.

 محمد مهدی توقع همدانی، مدیر آزمایشگاه دوام بنیان حامی ایرانیان، اظهار کرد: آزمایشگاه شرکت دوام بنیان حامی ایرانیان به عنوان مرجعی برای انجام آزمون های برخی از مصالح ساختمانی مورد استفاده در صنعت ساختمان مطابق با استاندارهای مربوطه، ارائه خدمت می کند.

توقع همدانی افزود: ارزیابی ویژگیهای مکانیکی و دوامی مصالح ساختمانی مختلف بر اساس استاندارد ملی ایران، نظیر جدول بتنی، کفپوش بتنی، موزائیک، سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ آهک، بلوک سفالی و سیمانی، آجر رسی و سنگدانه از جمله فعالیتهای تخصصی این آزمایشگاه است.

او گفت: انجام آزمایشهای ارزیابی ویژگیهای دوامی بتن در زمینه های دوام بتن های مسلح واقع در معرض خوردگی میلگردها، دوام بتن های واقع در معرض یخ زدن و آب شدن و دوام بتن های واقع در معرض قلیائیها، کربنات ها و سولفات ها طبق استانداردهای مرتبط از دیگر فعالیتهای این آزمایشگاه است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار