حیدری گفت: حدود یک ماه از آغاز فعالیت سامانه مونسون هند می‌گذرد و هنوز بارش‌ها ادامه دارد به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۷ نقطه این استان بارندگی گزارش شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: این بارش‌ها در شهرستان خاش، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و سرباز روی داده به طوریکه بر اساس گزارش‌های محلی در برخی مناطق منجر به جریان یافتن رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی موقتی معابر شده است.

او تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌ها تا این موقع بیشترین بارش‌ها به ترتیب از «دولابکان» دلگان با ۲۲، «مچان» سرباز ۲۱، «ابتر» ایرانشهر ۱۲.۶ و کارواندر خاش ۹ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در شرایطی روی داد که بیشینه دمای هشت شهر استان شامل ایرانشهر، نیکشهر، زهک، میرجاوه، زابل، نصرت آباد، سراوان و مهرستان بین ۴۰ تا ۴۴ درجه سلسیوس رسیده است.

او با بیان اینکه بارش‌های همرفتی امروز نیز در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود:براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود امروز این بارش‌ها در برخی نقاط سواحل استان نیز اتفاق بیافتد.

او بیان کرد: با توجه به ویژگی سامانه‌های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه‌ای، صاعقه و بارش تگرگ بویژه در ارتفاعات وجود دارد.

حیدری تصریح کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، پیش‌بینی می‌شود بنابراین مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

او به شدت گرفتن وزش بادهای۱۲۰روزه از یکشنبه در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: افزایش غلظت ذرات غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا بویژه در برخی مسیر‌های ارتباطی شمال استان از پیامد‌های این بادهاست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار