رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خبر داد;

لزوم توجه راکبان موتور سیکلت به استفاده از کلاه ایمنی

سرهنگ کهزادی گفت: استفاده از کلاه ایمنی به منزله خود ایمنی و قانونمداری راکبان موتور سیکلت است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: موتور سیکلت وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و راکبان این وسیله‌ی نقلیه ، باید خود را به وسایل ایمنی بخش به ویژه کلاه ایمنی مجهز کنند.

او بیان کرد: فرهنگ سازی در جامعه و استفاده صحیح از وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت یکی از مهمترین موارد کاهش تصادفات در کشور می‌باشد و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدید کننده جان موتورسیکلت سواران ، استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت از سر آن‌ها در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام ادامه داد: رعایت قوانین و مقررات از سوی موتورسیکلت سواران نشانه تفکر خود ایمنی آن‌ها است و پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر دارد راکبان موتورسیکلت‌هایی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و پایبند به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند را تشویق کند.

او اظهار کرد: به همین منظور پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص لزوم رعایت فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت و ترغیب موتورسیکلت سواران به رعایت قوانین و مقررات و همچنین نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و استفاده از کلاه ایمنی ، اقدام به اهدا کلاه ایمنی به راکبان قانونمند می‌کند.

کهزادی درادامه به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت اشاره کرد و افزود: اقدامات آموزشی زیادی در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تکثیر بروشور، پخش فیلم‌های آموزشی ، اهداء جوایز به موتور سواران، برگزاری کلاس‌های آموزشی ، مانور شهری موتور سیکلت سواران قانونمند و غیره انجام شده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.