فریدون همتی گفت: محدودیت‌های مقابله با کرونا برای گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ تا پایان هفته جاری در استان هرمزگان تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در هرمزگان، محدودیت‌های اعمال شده برای گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر در استان تمدید شد.

محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا شامل تعطیلی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسرا‌ها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه‌ها و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.

همچنین مساجد و مصلی‌ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش ها، عروسی و عزا ممنوع است.

استفاده از ماسک همچنان اجباری است

استاندار هرمزگان گفت:استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی در تمامی اماکن عمومی، محل‌های کار و فعالیت‌های مختلف از جمله ادارات، اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و کارگاه‌های عمرانی همچنان اجباری است.

همتی افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، راه اصلی مبارزه با ویروس کرونا است.

او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم هرمزگان از ماسک استفاده می‌کنند، گفت: دستگاه‌های خدمات رسان به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه ندهند.

استاندار هرمزگان افزود: مردم از تردد‌های غیر ضرور در سطح شهر‌ها خودداری کنند و نیروی انتظامی و بازرسان هم با تخلفات بهداشتی واحد‌های صنفی برخورد کنند.

همتی گفت: مادران دارای فرزند زیر ۶ سال و کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار باید به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مردم از تجمع در روز عید قربان خودداری کنند

استاندار هرمزگان افزود: از مردم سراسر استان هرمزگان تقاضا داریم تا از شرکت در هرگونه تجمع و دورهمی در روز عید قربان خودداری کنند.

همتی گفت:با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ارائه سفارش به کشتارگاه‌ها جهت قربانی و ادای نذر مردم از راه دور انجام می‌شود تا تجمعی در این خصوص صورت نگیرد.

او افزود:سفر و تردد‌های غیر ضرور به روستا‌ها به ویژه در ایام عید قربان و غدیر ممنوع است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.