خواجه‌ئیان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر‌ها در استان به سمت دیابتی‌ها رفته و لازم است این افراد بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد مرگ و میر‌ها به سمت افرادی رفته که دیابت دارند و بر این اساس به نظر می‌رسد این بیماری عامل زمینه‌ساز کرونا باشد؛ بنابراین لازم است که دیابتی‌ها بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

او همچنین ادامه داد: دیروز (شنبه ۴ مرداد) ۵۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد و آمار مبتلایان به هفت هزار و ۸۱۸ نفر افزایش یافت.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به فوت هفت نفر در روز‌های اخیر بر اثر کرونا، افزود: بیشتر مرگ‌ومیر‌ها در استان در گروه سنی میانسالان و سالمندان رخ داده است.

چه کسانی باید به بیمارستان مراجعه کنند؟

خواجه‌ئیان گفت: یکی از پرسش‌های مهم این روز‌ها این است که کدام دسته از مبتلایان کرونا می‌توانند در منزل درمان شوند و چه کسانی باید به بیمارستان مراجعه کنند.

او ادامه داد: اگر فردی به کووید ۱۹ مشکوک است یا جواب آزمایش او مثبت بوده و یکی از این نشانه‌ها را داشت، باید به بیمارستان مراجعه کند؛ نشانه‌ها شامل این موارد است، فرد هنگام استراحت تنگی نفس داشته باشد، به علت تنگی نفس بریده بریده حرف بزند، دچار سرگیجه و احساس گیج و منگ بودن، شود، تب بسیار بالا داشته باشد، یا اکسیژن خون او پایین باشد.


بیشتر بخوانید


معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد: اگر فرد این علائم را نداشت می‌تواند طبق دستور پزشک درمان خود را با دارو‌هایی که تجویز شده و رعایت توصیه‌های بهداشتی، در خانه ادامه دهد.

خواجه‌ئیان افزود: حضور در بیمارستان یا درمان در خانه باید به دستور پزشک باشد.

او درباره غرغره آب نمک نیز گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا ابتدا در مخاط دهان و بینی می‌نشیند این کار توصیه ساده بهداشتی است که می‌تواند بار ویروس را در ناحیه حلق کم کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.