مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طیور ۹۰۰ روستای این استان در دومین مرحله اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در مدت ۳۰ روز اجرای واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، ۳۸۶ هزار و ۶۸ قطعه انواع طیور بومی در ۹۰۰ روستای استان واکسینه شدند.

او افزود: بخش خصوص در این عملیات‌ها سهم ۲۰۸ هزار و ۶۴۴ قطعه‌ای و سهم دولتی نیز سهم ۱۷۷ هزار و ۴۲۵ قطعه‌ای دارد.

ورمقانی با اشاره به اینکه این استان حدود یک هزار و۶۰۰ روستای دارای سکنه دارد افزود: سنندج با ۱۵۵ روستا و مریوان با ۱۰۵ روستا بیشترین تعداد روستا‌های تحت پوشش را دارند.

او یادآور شد: شهرستان بانه با ۵۹ هزار و ۵۳۹ قطعه و سقز نیز با ۵۰ هزار و ۸۷۲ قطعه بیشترین عملکرد در این حوزه را دارند البته روند اجرای طرح در ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت.

ورمقانی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود در این مرحله واکسیناسیون ۶۷۵ هزار قطعه طیور بومی با پوشش حداکثری در تمام روستا‌های تحت پوشش استان و با اولویت مناطق پر تراکم، کانون و شعاع بیماری و بهره گیری از چهار گروه مایه کوب بخش غیر دولتی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل محقق شود.

او گفت: همچنین ۲۰ گروه بازرسی از ستاد، عملکرد همکاران مایه کوب را به صورت مستمر و منظم مورد بازدید قرار می‌دهند ضمن اینکه از مردم و بهره برداران درخواست می‌شود با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.