رئیس راه و شهرسازی مهاباد گفت: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای شهرستان ها، ۱۵۰ میلیون ریال است.

سوران کریمی رئیس راه و شهرسازی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در شهرستان مهاباد و دیگر شهرستان‌های استان، ۱۵۰ میلیون ریال تعیین شده و متقاضیان ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ٣٠٠٠٧٣۶۴٠ ثبت نام اولیه کنند و سپس در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir اطلاعات خود را تکمیل کنند.

کریمی با اشاره به اینکه متقاضیان تا تاریخ ۹ مرداد می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ثبت نام کنند، تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ سود ١٣ درصد و با سررسید یک‌ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد شرایط طرح تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن را اعلام کرد و گفت: تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحد‌های کسب و کار‌های آسیب‌دیده کرونا است.


بیشتر  بخوانید


کریمی بیان کرد: در دوره قرارداد صرفا سود تسهیلات از سوی مستاجران پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

رئیس راه و شهرسازی مهاباد اذعان کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده ١ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند.

این شرایط عبارتند از: داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ١٣٨۴ به بعد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن، در شهر مورد تقاضا ۵ سال سابقه سکونت داشته باشند.

متقاضیان می‌بایست دارای اجاره‌نامه رسمی یا ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه شامل کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار تعیین شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.