مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از آغاز مرمت برج‌های دوگانۀ تاریخی خرقان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید بهار گذشته و جاری شدن سیل در منطقه آبگرم روستای حصار ولیعصر و نگرانی که در خصوص آسیب رسیدن به برج‌های خرقان این منطقه وجود داشت، ساماندهی و مرمت این این دو بنای با شکوه دوره سلجوقی آغاز شد.

خزائلی افزود: در این مرحله از مرمت بنا اقدام‌های مرمت موضعی اعم از مرمت بام و جداره‌ها، اصلاح و ساماندهی کانال‌های رطوبتی و مرمت تزئینات جداره بنا با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل در حال انجام است.

او همچنین با اشاره به نگرانی‌هایی که در خصوص چرای گوسفندان در محدوده پیرامون این دو بنا وجود دارد، گفت: در حال حاضر شخصی از ساکنان روستای حصار ولیعصر به عنوان نگهبان در برج‌های خرقان و غار قلعه کرد مشغول به فعالیت است و تذکرات لازم برای چرای گوسفندان در خارج از محدوده برج‌ها داده شده است.

برج‌های دوگانه خرقان، از بنا‌های تاریخی مربوط به دورۀ سلجوقی در محدودۀ شهرستان آوج قرار دارند. این دو برج که در فاصلۀ ۲۹ متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند، در زلزلۀ سال ۱۳۸۱ بوئین‌زهرا و آوج، آسیب جدی دیدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار