مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: متاسفانه برخورد‌های اجتماعی نامناسبی با بیماران ایدزی داریم که باعث شده ایدز و HIV نهان توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس صادق‌زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان از احتمال وجود نزدیک به ۲هزار نفر بیمار مبتلا به HIV مثبت در استان بر اساس پیش‌بینی‌ها خبر داد.

او با بیان این که در استان کرمان ۷۰۳ نفر از افراد مبتلا به ایدز شناسایی شده اند گفت: پیش‌بینی می‌شود که در کشور بیش از ۶۰ هزار نفر دچار HIV مثبت و ۱۸ هزار نفر به ایدز مبتلا باشند که این آمار نگران کننده است.

او افزود: ایدز مربوط به افرادی است که ویروس HIV در آن‌ها وجود دارد و علائم آن آشکار است، ولی افراد دچار HIV مثبت، در دوره کمون بیماری قرار دارند که این دوره از ۶ ماه تا ۱۲ سال ممکن است طول بکشد.

صادق زاده تصریح کرد: برخورد جامعه با این افراد خیلی تاثیرگذار است. اگر دندانپزشک کار این بیمار را می‌پذیرفت و اقدامات بهداشتی و حفاظتی را که با هزینه‌ای کمتر برای این فرد انجام می‌داد، دیگر موضوع پنهان کاری پیش نمی‌آمد.

او بیان داشت: متاسفانه اینقدر برخورد‌های اجتماعی زننده‌ای با این افراد داریم که باعث شده ایدز و HIV نهان توسعه پیدا کرده و این نهان بودن خطرش از وجود خود افراد HIV بسیار خطرناکتر خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به روش‌های ابتلا به HIV اظهار داشت: در گذشته اولین عامل ابتلا به HIV اعتیاد از طریق تزریق بود، اما متاسفانه در دو سه سال گذشته، ارتباطات جنسی محافظت نشده بیشترین فراوانی را در ابتلا به HIV دارد.

صادق‌زاده تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را به مردم گفت و مردم نباید نگران شوند بلکه باید از خودشان مراقبت کنند.

او افزود: بیان این مباحث صرفا برای هوشیاری و آگاهی مردم است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار