مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: عمده مشکل این اداره کل در حفاظت و صیانت از جنگل‌های ارسباران کمبود نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جنگل‌های ارسباران به نیرو‌های حفاظتی ویژه جنگل نیاز دارد گفت: باید نیروی ویژه صیانت و حفاظت از جنگل در جنگل‌های خارج از شمال هم وجود داشته باشد در حالی که این استان با وجود برخورداری از جنگل‌های ارسباران فاقد این نیرو است.

او با تاکید بر اینکه تشکیل نیرو‌های حفاظتی ویژه جنگل در ارسباران ضروری است،گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی در استان وجود دارد، اما به دلیل نداشتن چارت تشکیلاتی فاقد نیروی انسانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: در آتش‌سوزی اخیر ارسباران از نیرو‌های اداری برای خاموش کردن آتش استفاده شد و نیرو‌های منابع طبیعی حاضر در صحنه نیرو‌های عملیاتی و یا حفاظتی نبودند.

مهردادی گفت: تا زمانی که طرح صیانت از جنگل‌های ارسباران همانند دهه ۸۰ اهمیت نداشته باشد و فقط در حد شعار بماند، مشکلات بروز خواهد کرد و علاقه و محبت جوامع محلی، مسئولان و دوستداران طبیعت تنها گوشه‌ای از مشکلات را حل می‌کند.

او با اشاره به اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از بروز آتش در جنگل‌های ارسباران گفت: توزیع بروشور‌های آموزشی در بین گردشگران برای خاموش کردن آتش در محل عوارضی قلعه‌درسی کلیبر از جمله اقدامات این اداره کل است.

 آذربایجان شرقی در مجموع ۱۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که جنگل‌های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت بخش اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.