رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ادامه سیر صعودی شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: روند افزایشی شیوع کرونا در گرگان نگران‌کننده است و در صورت ادامه این روند شرایطی مانند اسفندماه را تجربه خواهیم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظهر امروز در ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان، اظهار داشت: پیش بینی ما این بود وضعیت کرونا طی یک هفته اخیر به ثبات برسد، اما در گرگان، گنبدکاووس و بندرگز شاهد سیر صعودی بیماران بستری شده بودیم.

او افزود: اگر سیر صعودی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های گرگان ادامه‌دار باشد ممکن است شرایطی مانند اسفتدماه سال گذشته را تجربه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: طی یک هفته اخیر در تامین اکسیژن، اقلام محافظتی و سیتی اسکن در بیمارستان‌ها با چالش روبرو بودیم که خوشبختانه مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها حدود ۹۰ درصد حل شده است.

فاضل خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در تمام بیمارستان‌ها به جز آزادشهر و بندرگز بیش از ۵۰ درصد بیماران مربوط به کرونا هستند و در مجموع تعداد بستری‌ها نسبت به هفته قبل ۵۰ بیمار کمتر شده است.

او یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مرگ ناشی از کرونا داشتیم و میانگین مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در گلستان ۱۰ نفر است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.