شرکت Oculus هدست واقعیت مجازی the Quest را برای رونمایی در نظر گرفته است و قصد دارد از آن در ماه سپتامبر رونمایی کند.

هدست واقعیت مجازی Oculus در ماه سپتامبر رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت‌ها است این شایعه شنیده می‌شود که شرکت Oculus هدست واقعیت مجازی the Quest را به زودی رونمایی می‌کند. به تازگی تصاویری از این هدست واقعیت مجازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک نسخه جدید از آن ساخته شده و قرار است در تاریخ ۱۵ سپتامبر به صورت رسمی رونمایی شود. اگرچه، این عکس‌ها کاملا عادی به نظر می‌رسند، چند عکس لو رفته در شبکه اجتماعی Reddit باعث شده است که این تصاویر خیلی جدی‌تر از قبل باشند.


بیشتر بخوانید


طراحی و مشخصات ظاهری Quest

هیچ تضمینی وجود ندارد که مجموعه تصاویر نشان داده شده یک محصول نهایی باشد. اگر این تصاویر واقعی باشند، ممکن است تغییرات زیادی در این محصول دیده شود. بر اساس گزارش RtVR نوار بین دو لنز این هدست واقعیت مجازی دیگر برداشته شده است و کاربران آن از این پس، به جای دو لنز در کنار هم، یک نمایشگر بزرگ را جلوی چشمان خود می‌بینند. همچنین این احتمال وجود دارد که لنز‌های این هدست واقعیت مجازی از OLED به LCD تغییر پیدا کنند؛ درست مانند همان چیزی که در Rift S وجود داشت. به نظر می‌رسد، این هدست همان نسبت کنتراست را نداشته باشد، اما می‌تواند به جای آن، نرخ فریم ۹۰ هرتز یا حتی ۱۲۰ هرتزی به جای مدل‌های ۷۲ هرتزی داشته باشد.

هدست واقعیت مجازی Oculus

کنترلر‌های این هدست واقعیت مجازی هم ممکن است تغییر کرده باشند. تصاویر حاکی از آن است که Oculus ممکن است از ورودی مشابه سخت‌افزار لمسی که با Rift CV1 همراه بود، استفاده کند. این می‌تواند یک کمک خوب برای معلولانی باشد که معتقدند کنترلر‌های Quest و Rift S عقب بودند.

هدست Quest جدید بند‌های جانبی قبلی خود را نخواهد داشت. هنوز مشخص نیست که مکانیزم این هدست واقعیت مجازی چگونه کار می‌کند، اما دارای سیستمی است که به راحتی روی سر انسان قرار می‌گیرد و احساس راحتی برای همه فراهم می‌کند. هیچ بند مثلثی روی این هدست نیست که آن را در جای خود نگه دارد و همچنین صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که Quest از نسل قبل خود سبک‌تر خواهد بود.

قدرت هدست مجازی Quest

هنوز قسمت‌هایی وجود دارند که ناشناخته هستند. مشخص نیست چه پردازنده‌ای قدرت پردازش را به هدست جدید Quest می‌دهد، اگرچه نرخ فریم جدید ایجاب می‌کند که یک پلتفرم جدید مانند XR2 کوآلکام این وظیفه را به عهده بگیرد. اگر این تصاویر دقیق باشند، نسخه جدید هدست مستقل Oculus می‌تواند مورد قبول باشد و بازار را به دست خود بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار