مقامات ویرجینیا تصمیم برداشتن مجسمه نماد برده‌داری این ایالت را اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، کمسیون تندیس‌های تاریخی در ویرجینیا تصمیم خود برای برداشتن مجسمه ژنرال «رابرت ادوارد لی» فرمانده ارتش مؤتلفه ویرجینیای شمالی در دوران جنگ داخلی آمریکا و از وفاداران «جفرسون دیویس» رئیس‌جمهور ایالات برده دار جنوبی را اعلام کرده است.

بنابر اعلامیه این کمیسیون مجسمه رابرت لی با مجسمه‌ای دیگر از افراد شهیر ویرجینیا جایگزین خواهد شد. در مجموعه تالار ملی هر ایالت آمریکا دو مجسمه قرار دارد که در ویرجینا دومین آن تندیسی از جورج واشنگتن است.  

«رالف نورتم» فرمانده ایالت ویرجینیا نیز دستور برداشت هرچه سریعتر این نماد برده‌داری را صادر کرده و گفت: «رابرت لی تاریخ و واقعیت ما را بیان نمی‌کند و من از تصمیم کنگره ایالتمان تقدیر می‌کنم.»


بیشتر بخوانید


این اقدام در چارچوب موج جدید انتقادات از وجود مجسمه‌های افرادی که نماد دوره نژادپرستی و ظلم در حق بومیان آمریکا هستند، انجام شد.

چندی پیش معترضان آمریکایی در ادامه موج اعتراضات جنبش ضد بی‌عدالتی در شهر ریچموند ایالت ویرجینیا در آمریکا، مجسمه کریستوف کلمب، به اصطلاح کاشف قاره آمریکا، در پارک این شهر را  هم پایین کشیده و  آن را آتش زدند و سپس در دریاچه این پارک انداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار